Vybrať firmu pre vývoj vašej webovej stránky nemusí byť jednoduché. Na Slovensku ich je naozaj mnoho. Od freelancerov, cez malé špecializované firmy, až po obrovské softvérové domy, ktoré dokážu vyvíjať naozaj robustné systémy s komplikovanou funkcionalitou a vysokým výkonom. Ak chcete dobre vybrať, nezabudnite sa opýtať aj toto.

Čo sa spýtať samého seba?

Koľko vlastného času aj peňazí som ochotný do webu investovať? Dôležitá otázka. Je dobré mať v tom jasno. Uvedomte si, že veci môžete mať rýchlo, dobre aj lacno. No prípustné sú len kombinácie dvoch z týchto možností. Nikdy všetky tri spolu. Cenový filter si vyjadrite v peniazoch, ale aj v čase, ktorý bude o vás ten ktorý dodávateľ pri projekte očakávať.

Čo od webu očakávam dnes? Kľúčová otázka, ktorá sa týka charakteru webu, jeho funkcionalít, zamerania. Potrebujete mať ujasnenú špecifikáciu, podľa ktorej bude dodávateľ postupovať…

Čo od neho budem očakávať zajtra? Ale tiež potrebujete vedieť, akým smerom sa váš web má vyvíjať do budúcnosti. Je to dôležité z pohľadu výberu systému, ktorý pre váš web zvoliť.

Čo sa spýtať potenciálneho dodávateľa?

Koľko ľudí má vaša firma? Koľko ich bude pracovať na tomto projekte? Je dôležité toto vedieť, aby váš projekt neskončil v polovici len preto, že na ňom pracoval len jeden človek, ktorý si práve zlomil obe ruky. Zastupiteľnosť a schopnosť dotiahnuť projekt za každých okolností by mali byť pre vás dôležité.

Aké možnosti rozšírenia funkcionality vaše riešenie ponúka? Táto otázka je dôležitá práve s ohľadom na budúci vývoj a rozvoj vášho webu.

Robili ste v minulosti na podobnom type projektov? Referencie, referencie a ešte raz referencie. Ak daný dodávateľ pracoval len na statických stránkach, zatiaľ čo vy potrebujete e-shop, asi pre vás nebude tým najlepším riešením. Pýtajte sa na detaily projektov a prípadne kontaktuje aj jeho zákazníkov, aby ste si overili, ako pracuje a aká bola ich spokojnosť.