Ako vám blog pomôže zlepšiť pozície vo vyhľadávaní

Obsah predáva. To pochopili aj stránky ako Booking, ktoré okrem ubytovacích zariadení začal vytvárať a prezentovať obsah o cieľových destináciách, návodoch, ako ich návštevu zvládnuť bez stresu, či tipoch kam vyraziť. Obsah je kráľ, no distribúcia je jeho kráľovná. Môže trvať dlhý čas, kým obsahová stratégia, ktorú zvolíte, začne prinášať svoje výsledky aj z pohľadu zvýšeného počtu návštev z organického, teda prirodzeného vyhľadávania. Ale stane sa to, tým si môžete byť celkom istí.

Parameter čerstvosti je novinkou, ktorá vo vyhľadávačoch rezonuje niekoľko posledných rokov. Google a spolu s ním aj ďalší pochopili, že je na čase pozrieť sa na zúbok nielen kvalite a kvalite kľúčových slov a spätných odkazov, ale aj v jeho čerstvosti. Na webe je totiž zaparkovaných množstvo stránok a článkov, ktoré vyšperkovali optimalizáciu pre určitú oblasť a určitý set kľúčových slov takmer k dokonalosti a poraziť ich bolo takmer nemožné. A to napriek tomu, že informácie už boli zastaralé. Preto zasiahla partička inžinierov z Googlu a do algorytmu pridala parameter „čerstvosti“. Navyše mu prisúdili celkom veľkú váhu. To výsledkami poriadne zamiešalo a mieša nimi doteraz.

Preto začať písať blog, vhodne nastaviť obsahovú stratégiu a venovať sa práve tejto oblasti dáva naozaj zmysel. Na to, aby ste však dosiahli želaný výsledok, musíte to robiť správne. Je to beh na dlhú trať a do cieľa príde len ten, kto vytrvá.

Najväčší problém býva vo vytrvalosti. S veľkým nadšením sa pustíte do firemného blogu, no po mesiaci vás toto nadšenie opustí a vy publikovať prestanete, alebo obmedzíte na minimum. Aby vám však blog fungoval musíte publikovať minimálne 16 príspevkov mesačne. Pri tejto frekvencii sa už stáva veľmi zaujímavý tak pre návštevníkov, ako aj roboty, ktoré web prehľadávajú. Neustále kŕmenie čerstvým obsahom bude pre ne znamenať, že sa u vás stále niečo deje – a že teda má zmysel sa k vám vracať a vaše veci vo výsledkoch posúvať hore. A to je to, čo chceme.

ADD YOUR COMMENT

Your email address will not be published.