SEO má mnoho úskalí a otázok, na ktoré musíte pamätať, ak chcete dosiahnuť úspech na poli optimalizácie pre vyhľadávače a mať prísun návštevníkov cez tzv. organické hľadanie. Sú to tie výsledky, ktoré vidíte v rámci SERP (search engine result page = stránka s výsledkami vyhľadávania) bez označenia reklama.

Cieľom každého, kto sa kedy zaoberal online marketingom a optimalizáciou pre vyhľadávanie, je dostať sa v týchto výsledkoch čo najvyššie. Ideálne je byť umiestnený na prvých piatich pozíciách, akceptovateľné byť na prvej strane. S každou ďalšou stranou pozornosť tých, čo niečo hľadajú, diametrálne klesá. Je to však s ohľadom na počty stránok, ktoré na internete existujú, ťažký boj. Nehovoriac o tom, že každý deň vznikajú tisíce nových.

Doménu voľte obozretne

Doména je z pohľadu optimalizácie webu naozaj dôležitá. Je to presne to isté ako vaše meno v občianskom preukaze. Je to základná identifikácia vášho podnikania v online prostredí. Doména by mala byť výstižná, v ideálnom prípade dobre zapamätateľná, krátka a identifikujúca obsah, ktorý web prezentuje.

Je vhodné tiež v doméne nezadávať dôvody a možnosti k preklepom a chybám. Zvlášť v slovenčine je častým problémom y a i. Pozor aj na viac slovné domény. Ak sa rozhodnete práve pre takú, je dobré si registrovať pre istotu variantu, kde sú slová písané všetky spolu, ale aj takú, kde sú oddelené pomlčkou. Pri spúšťaní webu však nezabudnite zvoliť, ktorá z nich má byť primárna a na tú tie sekundárne domény presmerujte.

Posledným parametrom, ktorý musíte pri výbere domény zvážiť, je jej koncovka. Pre Slovákov je stále najakceptovateľnejšou variantov .sk, no ak vaše podnikanie presahuje hranice našej krajiny, môžete voliť pokojne aj kreatívnejšie varianty.

Pozor na výber hostingu

Hosting je „dom“, kde váš web žije. Mašina, ktorá zabezpečuje, aby bol váš web neustále dostupný. Môžete si zvoliť hosting u firiem na Slovensku, alebo využiť niektorú zo zahraničných služieb. V tomto prípade treba zvážiť pre koho web robíte. Zahraničné hostingy môžu byť na Slovensku pomalšie, čo vám v SEO uberie body.