Kto sa niekedy pokúšal robiť optimalizáciu pre vyhľadávače – teda zaoberal sa problematikou SEO – ten na pojem kľúčové slová nepochybne narazil. Nie je však kľúčové slovo ako kľúčové slovo. Ak má prispievať k tomu, aby sa stránka dostávala na poprednejšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania, musí byť nielen správne vybrané, ale aj správne použité.

Kedysi a dnes

Kedysi mali váhu kľúčové slová vložené do metadát stránky – špeciálna časť zdrojového kódu, ktorú vidia len roboty, ktoré stránky prehľadávajú a indexujú. Dnes váha týchto kľúčových slov značne poklesla. Nikto však nevie, ako a kedy Google svoj algorytmus opäť zmení, preto nič nestratíte, ak ich budete mať na stránke definované stále.

Kľúčové slová majú rôznu váhu

Kľúčové slová sú rôznym spôsobom posudzované podľa ich použitia na stránke. Rôznym spôsobom sa nazerá na kľúčové slovo, ktoré je umiestnené priamo v doméne, či názve stránky, prípadne v navigácii, inak budete profitovať z kľúčových slov zakomponovaných do nadpisov a inak v texte. Apropo, čo sa nadpisov týka – nezabúdajte na dôležité pravidlo, že na stránke by mal byť vždy len jeden hlavný nadpis označený tagom H1. Menších nadpisov a podnadpisov môžete mať na stránke hneď niekoľko.

Ako vyberať kľúčové slová

Najnovším trendom je prirodzenosť. Vyhľadávače chcú hovoriť tak, ako hovoria ľudia. Ak teda bežne používame slovo „auto“, potom by toto malo byť základom. Doplnkové kľúčové slovo „automobil“ by ste mali používať menej. Dobrou pomôckou je nechať si v kľúčových slovách poradiť systémami ako Google Trends alebo Google AdWords, ktoré vám ukážu, aké slová ľudia najčastejšie pre tú ktorú oblasť hľadajú.

Ako kľúčové slová používať

Aj použitie kľúčových slov je dôležité. Vaša stránka by nemala pôsobiť ako nesúrodé pole, kam ste pohádzali bez ladu a skladu najhľadanejšie kľúčové slová. Tie musia byť zakomponované v texte prirodzene a s príslušnou relevanciou. Ak teda predávate auto kozmetiku, nepíšte články o make upe v snahe zvýšiť svoje pozície vo vyhľadávaní. Táto taktika by vám viac uškodila než pomohla.