Dôvody, pre ktoré vám klesla návštevnosť

Byť v online biznise je nikdy nekončiaca úloha. Optimalizácia pre vyhľadávače je misia, ktorá vás zamestná po celý čas, kým váš web bude existovať. Aj pri najlepšej starostlivosti sa však môže stať, že vám návštevnosť môže klesať. S podobným problémom bojuje každý. Veľké stránky ako Mall, Zoznam, Aktuality, či Bazoš nie sú výnimkou. Ak navyše nemáte toľko času a prostriedkov, aby ste sa optimalizácii venovali tak systematicky ako títo velikáni, je to riziko ešte väčšie. Aj toto sú dôvody, pre ktoré vám návštevnosť môže klesať:

V dnešnej dobe má mobilné zobrazenie veľkú váhu. Dokonca väčšiu ako zobrazenie na veľkom monitore. Je to logické. Návštevníci presunuli prezeranie webových stránok na displeje mobilných telefónov a vyhľadávače to veľmi dobre vedia. Ak vaša stránka nie je optimalizovaná pre mobil, idú vám body dole – rovnako ako vaša pozícia vo výsledkoch vyhľadávania a vaša návštevnosť.

Nie všetko sa dá hodiť na roboty. Toto je jeden z príkladov. Ak sa zmenili vaši návštevníci, vaši zákazníci, alebo ich želania, a vy ste na to nereagovali, nemajú dôvod k vám ďalej chodiť. Preto je dôležité priebežne vyhodnocovať všetky dostupné údaje, ktoré o cieľovej skupine aj ich správaní dokážete zohnať.

Zmeny v algorytme dokážu vyhľadávaním zamávať. Obvykle sú veľké zmeny avizované dopredu a veľa sa o nich v kruhoch ľudí, čo sa optimalizáciou zaoberajú, hovorí. Ak vás nemajú prekvapiť, konzultujte priebežne všetky novinky a pripravované nástrahy.

Podobne ako nedostatočná mobilná optimalizácia aj chýbajúci bezpečnostný certifikát je priam školáckou chybou. Ak ho doteraz nemáte, okamžite si ho zaobstarajte a nastavte. Inak idete vo výsledkoch vyhľadávania dole raketovým tempom…

A navyše riskujete, že sa vaša stránka stane terčom hackerského útoku. Nemýľte sa, hacking nie je len problémom veľkých webov. Aj malá stránka môže byť pre hackerov zaujímavá. Tak nech to nie je tá vaša.