Najčastejšie chyby pri budovaní spätných odkazov

Spätné odkazy sú v rámci optimalizácie webu pre prehliadače dôležitou témou. V minulosti boli tak dôležité, že k tejto téme vzniklo celé jedno odvetvie v rámci SEO a online marketingu, ktoré dodnes označujeme ako link building. Doba sa však mení a s ňou aj postupy, ktoré je treba pri budovaní spätných odkazov uplatňovať a sledovať. No napriek tomu sa v tejto oblasti stretávame stále s chybami, ktoré vás môžu stáť lepšiu pozíciu vo vyhľadávaní. Celé úsilie vložené do link buidingu potom vychádza navnivoč.

Spätný odkaz z pohľadu SEO je odkaz smerujúci na váš web z cudzej domény. Je to presne to, keď na svojej stránke umiestnite odkaz na článok na SME, pretože sa vám zdá dôležité upozorniť naň návštevníkov vašej stránky. Nie vždy však spätné odkazy fungujú. Dnes totiž musia byť robené inak než tomu bolo pred desiatimi rokmi.

Honba za množstvom spätných odkazov je hudbou minulosti. Je lepšie mať 5 kvalitných spätných odkazov, než 500 pochybných. Meradlom kvality je v tomto prípade relevancia. Spätný odkaz musí byť prirodzenou súčasťou obsahu, ktorý naň smeruje a musí s nim mať súvislosť.

Odkazy, ktoré toto kritérium nespĺňajú je vhodné zakázať – povedať robotom, aby ho nebrali do úvahy. Ak to urobíte, nebudú vám ďalej škodiť.

Rovnako nie je podstatné, či na vás odkazuje veľký prevádzkovateľ s miliónmi návštev, alebo malý web. Iste, u veľkého hráča je pravdepodobnejšie, že dosiahnete nejaké priame prekliky, no je otázne, aká bude ich kvalita a či sa vám ich podarí konvertovať na zákazníkov. V rámci organického vyhľadávania vám to však body navyše nepridá.

Podobne ako celé SEO, ani budovanie spätných odkazov nikdy nekončí. Treba sa mu venovať systematicky počas celej existencie webu, aby ste linkovali nielen na obsah starší, ale aj nový a trendový.