Nepokazte si SEO zlou vstupnou stránkou

Ak ste sa už prebojovali množstvom tipov a nástrah spojených s optimalizáciou stránky pre vyhľadávače, nemali by ste zanedbať ani takú „nepodstatnú“ vec, akou je stránka vstupná – v terminológii online marketérov landing page. Štruktúra a obsah vstupnej stránky môže váš biznis potopiť, pokiaľ ju nepripravíte správne. Je jedno, či užívateľa smerujete na článok, produkt, špeciálnu sezónnu ponuku alebo na formulár pre prihlásenie sa na seminár. Ktorým chybám by ste sa mali vyhnúť?

Nechcite na vstupnej stránke zvládnuť všetko

Jednou z častých chýb je, že na úvodnej stránke toho po užívateľoch chcete až príliš. Návštevník musí byť jasne smerovaný k tomu, čo chcete, aby urobil. Čím viac mu dávate na výber, tým viac sa jeho pozornosť triešti a pôvodný účel, ktorý ste si stanovili, zostáva nenaplnený.

Ak je vašim cieľom predaj tovaru, skúste sa inšpirovať na stránke pre detail produktu napríklad na Aliexpresse, Heuréke či inom webshoppe. Ide o rokmi overený dizajn, ktorý vám bude nepochybne k úžitku.

Nerobte stránku neprehľadnú

Množstvo tlačidiel, odkazov, bannerov a pod. Aj to všetko rozptyľuje pozornosť návštevníka. Každé takéto lákadlo je potenciálnym rizikom, že návštevník z tejto stránky odíde bez toho, aby vykonal to, kvôli čomu ste ho sem nalákali.

Dizajn vstupnej stránky by mal byť naopak prehľadný a jasný. Myslíme jednoducho a potrebujeme jednoduché inštrukcie a návody. Prehľadnosť zvýšite dobre zvolenými obrázkami, nezabúdajte na vhodné farby, písma a čo je najdôležitejšie – vhodne zvolené tlačidlo, ktoré reprezentuje tzv. call to action – výzvu k akcii.

Nespoliehajte sa na stránku bez otestovania

Najmä v prípade vstupných stránok, ktoré vám majú zabezpečovať príjem z online podnikania sa nespoliehajte na svoj pocit a hodnotenie páči – nepáči. Stránky dôsledne testuje priamo na užívateľoch formou A/B testov, aby ste zistili, čo funguje… A čo funguje lepšie. Niekedy aj mierna zmena farebnosti tlačidla alebo jeho veľkosť môžu posunúť vaše výsledky tým správnym smerom. Testovanie a priebežná analýza získaných dát je jediným merateľným kľúčom, na ktorý sa pri svojej práci môžete naozaj spoľahnúť.