SEO pre stránky o gamblingu

Optimalizácia pre vyhľadávače je orieškom pre väčšinu firiem. Dostať sa na popredné miesta vo výsledkoch vyhľadávania bez toho, aby ste museli investovať tisícky EUR do platenej reklamy vo vyhľadávaní nie je vôbec jednoduché.

Výhodu majú stránky s veľkým počtom indexovaných urliek, ktoré produkujú veľké množstvo obsahu a neustále ho obnovujú. Príkladom môžu byť spravodajské servery ako Aktuality.sk, porovnávače cien ako Heureka, či bazárové stránky ako Bazoš. O poznanie horšie sú na tom však stránky, ktorých obsah sa nemení až tak často a v takom množstve ako u týchto typov. To je prípadom veľkej väčšiny stránok malých a stredných firiem, ako aj väčšiny odvetví podnikania. Výnimkou v tomto prípade nie je ani tak špecifická oblasť, akou je svet hier, lotérií JackpotCity online casino – jednoducho gamblingu.

Napriek tomu, že ide o pomerne rozšírenú zábavu, ktorá je obľúbená v rôznych vrstvách obyvateľstva po celom svete, stavajú sa k nej vyhľadávače často veľmi macošsky. Zmeny algorytmov pri vyhodnocovaní prehľadávaných stránok často odkazujú tieto typy stránok vo výsledkoch vyhľadávania zámerne do úzadia. Preto robiť SEO pre gamingové stránky je niekedy naozaj mimoriadne ťažká úloha.

Pozor na spätné odkazy

Spätný odkaz je hyperlinkové prepojenie z cudzieho webu, ktoré odkazuje na ten váš. V minulosti platilo, že čím viac spätných odkazov tým lepšie. Logicky platilo, že čím viac miest odkazuje na váš server, tým je pravdepodobne zaujímavejší. Tento trik však viedol k vzniku celého odvetvia online marketingu, ktoré označujeme ako link building, t.j. tvorba spätných odkazov. Jeho úlohou nebolo nič iné, než vytvárať spätné odkazy na klientské weby a neustále stránky medzi sebou prepájať. To viedlo často k nezmyselným prepojeniam, ktoré boli pre užívateľa mätúce.

Preto je dnes dôležité dbať na kvalitu spätných odkazov – ich kontext a relevanciu. Aby boli prirodzené a na odkazujúcej stránke dávali čitateľovi zmysel. Je preto dôležité spätné odkazy vyhodnocovať – napríklad cez Majestic či AHREFS a tie zlé čistiť – či už dohodou s prevádzkovateľom, alebo cez nástroje v Google Search konzole.