SEO tipy: Má pri obsahu prednosť kreativita alebo SEO?

Pripravovať obsah, ktorý vám bude pomáhať vo výsledkoch vyhľadávania nie je vždy jednoduché. Po pravde – nie je to jednoduché nikdy. Najjednoduchším pravidlom, ktoré si v tomto bode môžete osvojiť je: Robte dobrý obsah. Investujte do neho čas a úsilie. Len tak môžete dosiahnuť dlhodobé výsledky.

Píšete a tvoríte pre ľudí, nie pre vyhľadávač, nie pre roboty, ktoré stránky prehľadávajú, nie pre indexery, ktoré ho triedia. Ľudia sú finálni konzumenti vášho obsahu a musí sa páčiť im. Potom sa bude páčiť aj vyhľadávačom. Budú mu prideľovať vyššie skóre a budú ho posúvať vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.

Akékoľvek taktiky a praktiky v rámci optimalizácie sú pre nich pomôckou, aby sa tak dialo rýchlejšie. Čo teda môžete urobiť?

Spoznajte dokonale svoju cieľovú skupinu

Musíte vedieť, pre koho tvoríte obsah. Kto je jeho čitateľom, jeho konzumentom. Musíte vedieť, akým jazykom hovorí a aký typ obsahu preferuje. Mladých budú viac oslovovať videá, vyššia príjmová kategória bude preferovať dlhšie články a analýzy, ženy si rady pozrú galérie a podobne.

Spoznajte ešte dokonalejšie svojich konkurentov

Musíte tiež vedieť, ako komunikujú vaši konkurenti. Nie je vaším cieľom ich kopírovať. Ba naopak – vaším cieľom je sa odlíšiť. Nájsť si svoj priestor, svoje témy, svoju formu. A robiť ich lepšie, než ich robia oni.

Optimalizujte obsah priebežne, aj ten už existujúci

Veľkou výhodou online obsahu je, že do neho viete priebežne zasiahnuť. Preto ak vidíte, že nejaký článok nesie menšiu návštevnosť, než si želáte, môžete do neho zasiahnuť. Alebo naopak do článku, ktorý vám prináša mnoho návštevníkov pridať prvky, ktoré zvýšia ich konverziu na platiacich zákazníkov.

Zamerať sa môžete tak na analýzu kľúčových slov, ich početnosť a umiestnenie, ako aj na štruktúru článku, pútavý nadpis, podnadpisy v texte a podobne. Nech už robíte akékoľvek úpravy, či pripravujete materiál nový, vyhnite sa pokušeniu kopírovať obsah z iných stránok, ako Sme či Zoznam – či už vlastných alebo cudzích. Je to taktika, ktorú prehliadnu celkom určite roboty, a veľmi často aj samotní čitatelia.