Skvelá landing page: Takto ju vytvoríte aj vy

Prišiel k vám návštevník z vyhľadávania. Skvelé! Teraz už len zabezpečiť, aby okamžite po prečítaní článku, či recenzie produktu, neodišiel. Bounce rate, alebo miera okamžitých odchodov, je parameter, ktorý by ste v Google Analytics nemali pri optimalizácii pre vyhľadávače prehliadať.

Je vyjadrený v percentách a určuje podiel návštevníkov, ktorí ihneď po návšteve tej ktorej stránky odchádzajú. Vaším cieľom by malo byť toto číslo priebežne znižovať. Čím dlhšie návštevníka na stránke udržíte, tým väčšiu máte šancu, že dosiahnete svoj cieľ – predaj.

Príkladov, ako sa toho dá dosiahnuť, je mnoho. Inšpirovať sa môžete napríklad na spravodajských serveroch, ako je SME, ktoré vám po prečítaní článku ponúka iné súvisiace čítanie. V eshopoch je to zase súvisiaci tovar a podobne.

Toto sú základné pravidlá, ktoré by ste mali rešpektovať pri návrhu vstupnej stránky:

Obsah stránky zodpovedá hľadaniu

Užívateľ, ktorý hľadal potravu pre mačky, nebude šťastný, ak sa dostane na úvodnú stránku e-shopu so zvieracími potrebami, kde ho atakujú ponuky pre psíkov, škrečky, či papagáje. Snažte sa, aby ste užívateľovi vždy zobrazovali obsah, ktorý zodpovedá tomu, čo hľadal.

Prehľadný dizajn

Jednoduchosť, prehľadnosť, jasná call-to-action. Koncipujte dizajn tak, aby užívateľa nerozptyľoval, ale primäl ho urobiť to, čo vy chcete.

Zamerajte sa na úžitok

Aby sa tak stalo, nenechajte návštevníka na pochybách v tom, že práve vaša ponuka je to, čo potrebuje. Zamerajte sa v prezentácii na ukážku toho, prečo váš produkt alebo službu potrebuje. Základné obchodnícke pravidlo, ktoré pri vstupných stránkach platí ešte oveľa viac, pretože na webe je človek odkázaný len na svoj úsudok – nie je tam predavač, ktorý by ho presvedčil

Dajte priestor referenciám

Pomôžu vám v tom aj referencie od spokojných zákazníkov. Dajte im dostatočný priestor.

Prezentujte možnosť výberu

Nezabudnite ponúknuť relevantné súvisiace produkty, či služby, či alternatívy, ktoré sú s produktom spojené. Môže ísť o rôzne varianty balíkov služieb, či rôzne možnosti platby – za rok, či mesiac a podobne.

A na záver – nezabudnite na dobre koncipované poďakovanie, ktoré vám otvorí cestu k ďalšiemu predaju.

ADD YOUR COMMENT

Your email address will not be published.