Základné nástroje, ktoré by ste mali poznať, ak chcete robiť SEO

Web, ktorý vyhľadávače milujú, vám len tak z neba nespadne. Treba sa mu venovať systematicky a na dennej báze. Hoci dobrý obsah je základ, nikdy nie je na škodu nechať si poradiť a pomôcť efektívnymi nástrojmi na jeho správu. Ak ste finančnou inštitúciou ako VUB, či iným veľkým online hráčom, je veľmi pravdepodobné, že budete mať vlastný systém analýzy dát. Pre všetkých menších je tou základnou zastávkou Google a jeho nástroje. Tu je zoznam tých základných bez ktorých sa nezaobídete.

Úplný základ, ktorý vám umožní sledovať základné aj pokročilejšie parametre návštevnosti webu. Na svoj web umiestnite merací kód a ďalej už necháte Google, aby údaje o návštevnosti aj návštevníkoch zbieral a analyzoval.

Google Search Console

Nástroj, ktorý vám poslúži na detailnejšiu analýzu dát z vyhľadávania – prehľad kľúčových slov, cez ktoré sa k vám návštevníci dostávajú. Prehľad o počte indexovaných stránok, aj reporting možných chýb – teda stránok na ktoré vás Google upozorňuje, že vám škodia a mali by ste ich v záujme lepších výsledkov opraviť.

Nástroj na správu platených PPC (pay-per-click, t.j. platba za klik) kampaní vo vyhľadávaní. Ak nechcete investovať do reklamných kampaní, nevadí. Aj tak sa vám môže hodiť. Veľmi elegantne tento nástroj môžete využiť aj na analýzu a návrh kľúčových slov pre optimalizáciu, keďže vám presne ukáže, koľkokrát, v akom tvare a v akých variantoch bol ten ktorý výraz vyhľadávaný, a to aj s lokálnym cielením.

Ako aj názov napovedá ide o náhľad na trendy – v tomto prípade na trendy v obľúbenosti kľúčových slov a fráz. Podľa tohto nástroja máte možnosť posúdiť, či má alebo nemá zmysel sa púšťať pre optimalizáciu podľa vami vybraných kľúčových slov. Súčasne môžete získať aj tipy na nové výrazy. Nevýhodou GT je, že nedokáže pracovať s malým detailom lokality. Ak teda robíte SEO na úrovni povedzme mesta, berte tento nástroj skôr ako dobrú pomôcku, než ako Svätý grál.